Algemene Voorwaarden

Artikel 1 – Definities
1.1. In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder: Rosore: de online winkel die van alles verkoopt, beheerd door Ryana, gevestigd te Roosendaal en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer …….

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
2.1. Rosore Webshop is een handelsnaam van Ryana gevestigd te Roosendaal. Wij zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer ……... U kunt contact met ons opnemen via het volgende e-mailadres: info@……..
2.2. Onze klantenservice is 24/7, 7 dagen per week bereikbaar om eventuele vragen of klachten te behandelen.
2.3. Voor verdere informatie over onze onderneming en onze contactgegevens, kunt u terecht op onze website.
2.4. Wij streven ernaar om uw vragen en klachten zo snel mogelijk en binnen 2 werkdagen te behandelen.
2.5. Indien u contact met ons opneemt via e-mail, streven wij ernaar om binnen 24 uur te reageren.

Artikel 3 – Toepasselijkheid
3.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten tussen Webshop en de klant.
3.2. Door een bestelling te plaatsen op onze website, verklaart u dat u akkoord gaat met deze algemene voorwaarden.
3.3. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn alleen geldig indien deze schriftelijk zijn overeengekomen tussen Webshop en de klant.

Artikel 4 – Het aanbod
4.1. Alle aanbiedingen op de website van Webshop zijn vrijblijvend en onder voorbehoud van beschikbaarheid.
4.2. Wij streven ernaar om de beschikbaarheid van producten op onze website actueel te houden. Ondanks onze inspanningen kunnen wij echter niet garanderen dat alle producten op voorraad zijn.
4.3. In geval van onbeschikbaarheid van een product na plaatsing van uw bestelling, zullen wij u hier zo spoedig mogelijk over informeren en eventuele reeds betaalde bedragen terugbetalen.
4.4. Webshop behoudt zich het recht voor om het aanbod op elk moment te wijzigen of in te trekken zonder voorafgaande kennisgeving.
4.5. Eventuele prijswijzigingen na plaatsing van uw bestelling hebben geen invloed op de prijs van uw bestelling.

Artikel 5 – De overeenkomst
5.1. De overeenkomst tussen Webshop en de klant komt tot stand zodra Webshop de bestelling heeft aanvaard en de producten heeft verzonden.
5.2. U ontvangt een orderbevestiging per e-mail zodra uw bestelling is geplaatst. 5.3. De overeenkomst is bindend voor beide partijen zodra de orderbevestiging is verstuurd.
5.4. Indien er sprake is van een langdurige prestatieverbintenis, bijvoorbeeld bij abonnementen, zal de overeenkomst worden aangegaan voor de duur zoals vermeld bij het desbetreffende product.
5.5. De overeenkomst kan alleen worden gewijzigd of aangevuld met schriftelijke toestemming van Webshop.

Artikel 6 – Herroepingsrecht
6.1. De klant heeft het recht om de overeenkomst zonder opgave van redenen binnen 14 dagen na ontvangst van de producten te herroepen. Indien de klant verzoekt het product te retourneren, zijn de kosten hiervoor voor eigen rekening en dient het naar onze leverancier in China te worden teruggestuurd.
6.2. Het herroepingsrecht geldt niet voor producten die volgens specificaties van de klant zijn vervaardigd.
6.3. Om gebruik te maken van het herroepingsrecht, dient u ons binnen de gestelde termijn schriftelijk op de hoogte te stellen van uw beslissing om de overeenkomst te herroepen.
6.4. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping dat bij uw bestelling is bijgevoegd, maar u bent hiertoe niet verplicht.
6.5. Na ontvangst van uw herroepingsverklaring zullen wij u onverwijld een ontvangstbevestiging sturen.

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
7.1. Indien de klant gebruik maakt van het herroepingsrecht, komen de kosten van retourzending voor zijn rekening.
7.2. Eventuele kosten die reeds zijn betaald voor de levering van de producten zullen worden terugbetaald, inclusief de initiële verzendkosten, binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsverklaring.
7.3. Wij behouden ons het recht voor om de terugbetaling op te schorten totdat wij de producten hebben ontvangen of totdat u hebt aangetoond dat u de producten hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
7.4. De klant is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik van de producten dat verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van de producten vast te stellen.

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
8.1. Het herroepingsrecht is uitgesloten voor producten die volgens specificaties van de klant zijn vervaardigd.
8.2. Het herroepingsrecht is eveneens uitgesloten voor producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.

Artikel 9 – De prijs
9.1. De levering vindt plaats in het land waar het vervoer aanvangt.
9.2. De prijzen zijn inclusief verzendkosten, tenzij anders aangegeven tijdens het bestelproces.
9.3. Eventuele kortingen of acties worden duidelijk vermeld op de website. Kortingen zijn niet cumuleerbaar, tenzij anders vermeld.
9.4. Webshop behoudt zich het recht voor om prijzen op elk moment te wijzigen, maar eventuele prijswijzigingen hebben geen invloed op reeds geplaatste bestellingen.

Artikel 10 – Conformiteit en garantie
10.1. Webshop staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst en aan de daarbij verstrekte specificaties.
10.2. Op alle producten geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een product in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren.
10.3. Indien een product gebreken vertoont, dient de klant dit binnen 48 uur na ontvangst pakket dit aan Webshop te melden.
10.4. De garantieperiode kan per product verschillen en wordt vermeld op de product pagina op de website.

Artikel 11 – Levering en uitvoering
11.1. Webshop streeft ernaar om bestellingen zo spoedig mogelijk te leveren binnen de aangegeven levertijd.
11.3. Indien de levering vertraging oploopt, zal Webshop de klant hier zo spoedig mogelijk van op de hoogte stellen.
11.4. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij Webshop tot het moment van bezorging aan de klant, tenzij anders overeengekomen. Deze regeling is echter alleen van toepassing indien de oorzaak van de beschadiging en/of vermissing uitsluitend bij Webshop ligt en niet bij een koeriersdienst of een andere derde partij die verantwoordelijk is voor de bezorging. In geval van beschadiging en/of vermissing veroorzaakt door een koeriersdienst of een andere derde partij, dient de klant dit direct te melden aan  Webshop, zodat wij de klacht kunnen onderzoeken en passende maatregelen kunnen nemen. Bovenkant formulier
11.5. Bij ontvangst van de producten dient de klant deze onmiddellijk te controleren op eventuele gebreken en schade. Eventuele gebreken of schade dienen binnen 48 uur na ontvangst schriftelijk te worden gemeld aan Webshop.

Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
12.1. Indien de overeenkomst een duur van meer dan één jaar heeft, kan de klant de overeenkomst te allen tijde opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand.
12.2. Opzegging dient schriftelijk te geschieden, waarbij de klant de reden van opzegging dient te vermelden.
12.3. In geval van opzegging zal Webshop eventuele restitutie van vooruitbetaalde bedragen binnen 30 dagen na ontvangst van de opzegging verrichten.

Artikel 13 – Betaling
13.1. Betaling kan worden gedaan via de betaalmethoden die op de website van  Webshop worden vermeld.
13.2. De klant dient het verschuldigde bedrag vooraf te betalen, tenzij anders overeengekomen.
13.3. Indien de klant in gebreke blijft met tijdige betaling, behoudt Webshop zich het recht voor om de levering van producten op te schorten of de overeenkomst te ontbinden.

Artikel 14 – Klachtenregeling
14.1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de klant de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Webshop.
14.2. Klachten worden binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst door Webshop beantwoord. Als een klacht een langere verwerkingstijd vraagt, wordt binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een ontvangstbevestiging en een indicatie van wanneer de klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

Artikel 15 – Geschillen
15.1. Op deze algemene voorwaarden en alle overeenkomsten tussen Webshop en de klant is het Nederlands recht van toepassing.
15.2. Geschillen tussen Webshop en de klant worden zoveel mogelijk in onderling overleg opgelost. Indien dit niet mogelijk blijkt, kan het geschil worden voorgelegd aan de bevoegde rechter.

Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
16.1. Afwijkingen van en aanvullingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze schriftelijk zijn overeengekomen tussen Webshop en klant. Door een bestelling te plaatsen op de website van Rosore Webshop, verklaart u dat u deze algemene voorwaarden heeft gelezen en begrepen, en dat u akkoord gaat met de inhoud ervan